djungeln rytmen

-Ja visst
Och när man hör rytmen
Börjar det hända nåt i kroppen
Förstår du?

När solen just går upp bakom bergen
Då vaknar alla djuren igen
För att de
-Hör vadå?
Känner djungelrytmen
Små fåglar känner takten i vingslag
Ett litet bi vill surra med
För att de
Känner djungelrytmen

Visst kan man klara sig utan den känslan
Men i hjärtat finns den kvar
Först en takt som känns nånstans här under
Sen hörs trummorna som blixt och dunder
En känsla av att vara fri
Är när jag
Känner djungelrytmen
Känner djungelrytmen

-Kom igen Shanti

Behöver den rytmen
Kan inte sitta still
Och alla djuren vill
Få dansa med
-Ge mig den
Du vill också dansa
Kan inte låta bli
Så stampa tass
Flaxsa takt
Det bästa som finns har jag alltid sagt

-Shanti prova den här
Jaa, inte rätt
Ah, den här då?
Oh nej
Titta här, perfekt

Så kolla tjatt-tjatt-tjattrande apor
Svinga sig från träd till träd
Två och två
Två och två
Känner djungelrytmen
Nånstans i fjärran hörs några vargar
Sjunger i en härlig show
Känner djungelrytmen

-Just det
Visst kan man klara sig utan den känslan
Men i hjärtat finns den kvar
Först en takt som känns nånstans här under
Sen hörs trummorna som blixt och dunder
En känsla av att vara fri
Är när jag, är när jag, är när jag, är när jag
Känner djungelrytmen
Känner djungelrytmen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0