mitt rätta jag.



jag vill vara som alla andra, men jag vill endån vara mig själv. vad skulle hända, skulle jag bli utskrattade om jag inte klädde mig som alla andra? skulle folk börja reta mig bara för jag tar på mig det jag vill.
jag ser mig själv i spegeln ''åh så fin jag var idag'' tänker jag. men när jag ser mina kompisar, då blir allt fel. jag känner mig för ful för att vara med er, ååh varför ska ni vara så fina?! men livet går inte ut på att vara perfekt, ''skit i hur du ser ut, bara du lever så är det bra'' brukar mamma säga.. hon kanske har rätt. men jag vill ju vara perfekt.
när jag var ungefär 10 år, så var jag den dära coola tjejen, som hade häng och så.
men efter 2 år börjar jag fatta att man skulle vara som alla andra. vilket var dåligt. för jag älskade att vara den jag var.
jag är inte tjejen som bara älskar att shoppa, fixa naglarna, och så.. det är bara mina kompisar som tror det, och om dom älskar det, så måste jag typ också göra det. iallafall det känns som det.
plus, folk som knappt känner mig ska hakka på det jag gör, ''hon är så jobbig, ful och värsta desperat'', men känner ni den riktiga matilda, nääe.
''jag är jag, även fast jag vill vara som alla andra, så är jag mig själv''
och ni behöver inte läsa det här,  jag vill bara få ut det ur mig.


Kommentarer
Postat av: emma ♥

matilda, det där du skrev: ''men när jag ser mina kompisar, då blir allt fel. jag känner mig för ful för att vara med er.''

det är typ så jag känner varje dag, ungefär, fast:

''men när jag ser matilda, då blir allt fel. jag känner mig för ful för att vara med henne.''



<3

2010-04-07 @ 21:04:29
URL: http://eemmiiih.blogg.se/
Postat av: maja

jag känner lika .



jag bara försöker att vara som resten,

för att dom tycker att det känns rätt.

och om jag skulle ändra på mig skulle dom dissa mig,

fast nee jag tror inte att det är så.

jag tror att kompisar accepterar sånt

och fortfarande skulle tycka om mig.

för det är så jag skulle känna med dej.

om du typ skaffade en "ny stil" eller nånting.

och du ska veta matilda,

att din äkta vänner kommer alltid älska dig,

vem du än blir !

2010-04-07 @ 21:49:15
URL: http://majssiii.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: jaa !

jag har letat efter den,

men alltså vet du att den finns där nu

eller fanns den bara där då?:D

tack iaf !(L)

2010-04-07 @ 21:56:31
URL: http://maj
Postat av: maja

jag där uppe.

2010-04-07 @ 21:56:57
URL: http://majssiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0